Steeds meer Hilversummers willen hun huis energiezuinig en duurzaam maken. Omdat het best lastig kan zijn, helpt de gemeente Hilversum samen met partners inwoners bij het verduurzamen van hun huis. De gemeente én haar partners willen allemaal op dezelfde manier communiceren met een helder verhaal en een herkenbaar beeld. In dit onderzoek zijn mogelijke namen en beelden van de campagne getoond. Gemeente Hilversum hoort graag wat haar inwoners hiervan vinden. Niet-panelleden hebben tevens de mogelijkheid gekregen om via de open link de vragenlijst online in te vullen.
Slogans campagne
Welke van deze twee namen of slogans spreekt het meest aan:
van de respondenten heeft de voorkeur voor de slogan ‘Je huis verbeteren? Hilversum en jij! We helpen je.’.
vindt optie 1 ‘Opgewekt Hilversum’ het meest aanspreken.
Over optie 1 geven respondenten vooral het volgende aan:
Kort en krachtig
Positief
Niet duidelijk waar het voor bedoeld is (mentaal welzijn, kerk, festival?)
Symbolen onduidelijk (snor, vissen, veertjes?)
Over optie 2 geven respondenten vooral het volgende aan:
Duidelijk waarvoor het bedoeld is
Te lang
Niet krachtig
Afbeeldingen campagne
Kleurgebruik campagne
Iconen
Wat doen we met de uitkomsten?
De resultaten van deze vragenlijst gebruikt de gemeente Hilversum voor het verder ontwikkelen van de communicatiecampagne over de energietransitie.