Resultaten inwonerspanel over supermarktvisie bekend

Deelnemers bezoeken de volgende supermarkten het meest:

  • Albert Heijn Bladel (49%)
  • Lidl Hapert (41%)
  • Jumbo Hapert (37%)

De Lidl in Hapert wordt door deelnemers van 65 jaar en ouder vaker bezocht dan door deelnemers jonger dan 65 jaar.

Andere genoemde supermarkten zijn met name de Aldi in Reusel en de Plus in Eersel en Vessem.

De helft van de deelnemers (52%) beoordeelt het supermarktaanbod in het centrum van Bladel als (zeer) goed. Twee op de tien (20%) beoordeelt het als (zeer) slecht. Deelnemers jonger dan 35 jaar vinden het supermarktaanbod in het centrum van Bladel vaker (zeer) goed dan deelnemers van 35 jaar en ouder. Deelnemers uit Bladel zijn minder positief over het supermarktaanbod in het centrum van Bladel dan de deelnemers uit de overige kernen.

Als pluspunten van het supermarktaanbod in het centrum van Bladel wordt met name het volgende genoemd:

  • Goed bereikbaar met fiets (61%)
  • Goed bereikbaar met auto (56%)
  • Supermarkten zien er verzorgd uit (55%)

Als minpunten van het supermarktaanbod in het centrum van Bladel noemen de deelnemers met name het volgende:

  • Een beperkt aanbod in formules (33%)
  • Te weinig parkeerplaatsen (20%)
  • Een slechte prijs/kwaliteit verhouding (19%)

Deelnemers missen met name een goedkopere supermarkt zoals Lidl of Aldi in het centrum van Bladel.

Bijna acht op de tien deelnemers (78%) beoordeelt het supermarktaanbod in het centrum van Hapert als (zeer) goed. Twee op de tien (18%) beoordeelt het als (zeer) slecht.

Als pluspunten van het supermarktaanbod in het centrum van Hapert wordt met name het volgende genoemd:

  • Goed bereikbaar met fiets (44%)
  • Supermarkten zien er verzorgd uit (42%)
  • Prijs/kwaliteit verhouding (41%)

Als minpunten van het supermarktaanbod in het centrum van Hapert noemen de deelnemers met name het volgende:

  • Te weinig parkeerplaatsen (56%)
  • Niet goed bereikbaar met auto (24%)

Drie kwart van de deelnemers doet zelden of nooit boodschappen in Reusel (75%) of Eersel (77%). Deelnemers uit de kernen Bladel en Netersel doen vaker boodschappen in Reusel dan deelnemers uit de overige kernen. Deelnemers uit de kern Hoogeloon doen vaker boodschappen in Eersel dan deelnemers uit de overige kernen.